Nieuws - DOOR1DEUR Skip to content

Blog

Boosheid? Woede? Doe er wat aan want het is niet helpend

Boosheid, woede: als mediator maak ik het dagelijks mee in mediationgesprekken.⁠ Vaak vermindert of verdwijnt het in de loop van de gesprekken door inzicht, begrip en acceptatie. Maar soms is
Lees meer
Pesten

Is mediation afdoende oplossing bij pesten op de werkvloer?

Pesten op de werkvloer is een probleem binnen veel organisaties. Uit cijfers van het TNO blijkt dat jaarlijks meer dan een half miljoen mensen er mee te maken heeft. Rond
Lees meer

Verschillende soorten conflicten 

Als mediator heb ik te maken met verschillende soorten conflicten. Ze kunnen ‘koud’ of ‘warm’ zijn, zakelijk, organisatorisch, sociaal-emotioneel en relationeel. De verschillende type conflicten en oorzaken vragen telkens om
Lees meer

Met complimenten arbeidsconflicten voorkomen

Een goed werkgever heeft als streven arbeidsconflicten te voorkomen. Gelukkige medewerkers zorgen voor een hogere arbeidsproductiviteit, zijn minder snel ziek en loyaler richting jou als werkgever. Daarnaast zal de werknemer
Lees meer

Voordelen van conflicten

Conflicten, we associëren het over het algemeen niet met iets goed. De nadelen van conflicten kan iedereen met gemak opnoemen. En bij ernstige conflicten kunnen de gevolgen natuurlijk groot en
Lees meer
Achterban

Hoe ga je om met de achterban in een mediation?

In de meeste mediations heb je te maken met een (on)zichtbare achterban. Hoe ga ik daarmee om als mediator? Afstemmen met de achterban Bij een mediation waarin privéproblemen een rol
Lees meer

Wat kost een arbeidsconflict?

Arbeidsconflicten kunnen bedrijven flink op kosten jagen. Het gaat hierbij niet alleen om de proceskosten wanneer er juridische stappen worden ondernomen. Ook ziekteverzuim, minder plezier in het werk en het
Lees meer
Werking van het brein bij conflicten

Hoe werkt ons brein in conflictsituaties?

Het menselijk brein heeft zich gedurende de evolutie ontwikkeld in een drieledig brein. Ieder deel heeft zijn eigen rol. De onderlinge communicatie tussen de verschillende delen verloopt verre van soepel.
Lees meer
Mediator Mieke van der Linden

Wat is de toegevoegde waarde van een mediator?

Wanneer mensen geen ervaring hebben met mediation, willen ze nog wel eens twijfelen aan de toegevoegde waarde. “Als twee partijen te ver uit elkaar staan en er samen niet uitkomen,
Lees meer

In mediation: manager die zich bedreigd voelt door zijn medewerker

Vandaag nr. 3 van mijn serie blogs met inzichten uit het boek ‘Omgaan met conflicten’ van Lessons Learned (Spectrum). ⁠ In dit boekje staat oa het verhaal van een P&O-dame
Lees meer
quote

Wat je als bedrijf kan leren van de situatie in de VS

⁠Vandaag nr. 2 van mijn serie blogs met inzichten uit het boek ‘Omgaan met conflicten’ van Lessons Learned (Spectrum). Ook dit keer weer over samenwerken in belang van organisatie.⁠ ⁠
Lees meer

Praktijkles conflict management deel 1

HOE GA JE ALS MANAGER OM MET CONFLICTEN OP DE WERKVLOER? (deel 1) ⁠ In het boekje ‘Omgaan met conflicten’ van Lessons Learned (Spectrum) deelt ⁠Sir Peter Middleton, voormalig voorzitter
Lees meer

Ook een mediator nodig? Of u nu een arbeidsconflict heeft of problemen heeft in de samenwerking: Als u wilt ingrijpen dan sta ik direct voor u klaar.