Hi! Ik ben Mieke van der Linden
In 2010 heb ik het roer volledig omgegooid. Na 14 jaar projectmanager en teamleider bij een grote gemeente te zijn geweest heb ik DOOR1DEUR in Apeldoorn opgericht. Ingegeven vanuit mijn behoefte aan vrijheid en meer interpersoonlijke diepgang. Inmiddels ben ik een zeer ervaren MfN registermediator gespecialiseerd in arbeidsconflicten, samenwerkingsconflicten en conflicten met de overheid.
Mensen kunnen enorm lijden onder een conflict. Het is mijn missie om dat menselijk lijden te verzachten.
Mijn werkwijze is discreet, analyserend, doortastend en oplossingsgericht. Gecombineerd met empathie en prettig persoonlijk contact vertaalt dit zich in een bovengemiddeld slagingspercentage.
Meer dan mediation alleen. Ik vind het belangrijk dat mensen ook bij mij terechtkunnen voor tips en adviezen over zaken die spelen rondom een conflict. Hoe om te gaan met ziekmelding vanwege een conflict? Geroddel op de werkvloer? Negatieve publiciteit?
Goed advies kan al de-escalerend werken voordat de mediation is gestart.
Conflict binnen je team is een kans!
Vanuit mijn kennis van en ervaring met het werken in teams en conflicthantering help ik mensen en organisaties om beter met elkaar samen te werken. Daarbij zie ik conflicten als een kans. Om schoon schip te maken. Om een nieuwe weg in te slaan. Conflicten – mits goed benut – geven waardevolle inzichten in jezelf, de ander en je team en in de verbeterpunten van de onderlinge samenwerking en bedrijfsvoering.
Verbindende communicatie
In mijn mediations maak ik gebruik van Verbindende Communicatie. Nonviolent Communication, letterlijk vertaald ‘Geweldloze Communicatie’. Een interpersoonlijke communicatie-methode. De essentie is dat ieder mens fundamentele behoeften heeft. Erkenning van deze behoeften haalt de strijd uit conflicten.
Mensen lijden onder conflicten. Ze zijn gekwetst en hebben een schreeuwende behoefte aan erkenning. Maar wie begint met het erkennen van de ander? Ruzie, conflict, is vaak een strijd om de pijn. Beiden kunnen de ander niet meer horen, beiden willen eerst gehoord worden en zitten vast in hun eigen gekwetstheid.
Met Verbindende Communicatie doorbreek ik dat. Ik zorg ervoor dat mensen elkaar empathisch horen. Dat betekent dat zij erkennen wat er in de ander leeft aan gevoelens en onderliggen behoeftes (waarden, drijfveren, wensen), ook al begrijpen zij die niet.
Zo maak ik mensen weer zichtbaar als mens. Voor zichzelf en voor elkaar.
Door het empathisch luisteren ontstaat een rustig energieniveau en een open houding. Dat maakt duurzame oplossingen mogelijk.
Blij met DOOR1DEUR!
Deze organisaties zijn tevreden opdrachtgevers van DOOR1DEUR. Met het toepassen van mediation laten zij zien dat zij respectvol omgaan met hun klanten, zakenrelaties en werknemers. Ook als het even wat minder lekker loopt. Zo dragen zij bij aan een vreedzame maatschappij.