Het gebeurt regelmatig.
Dat een leidinggevende of werkgever in een intakegesprek het in eerste instantie heel zakelijk houdt.
Maar als ik dan ga peuteren dan komen er allerlei emoties en frustraties naar boven.
“Maar dat kan ik toch niet zeggen in het mediationgesprek?”
vragen ze dan verschrikt.
En dan zeg ik “Vooral doen!”
Je kan met nog zoveel begrip voor de werknemer aan tafel zitten,
maar zolang je daar zit met:
⭐️ een uitgestreken gezicht
⭐️ sociaal wenselijke antwoorden
⭐️ en zonder een kijkje te geven in je eigen innerlijke wereld
komt dat niet over.
Een werknemer is altijd bang voor een dubbele agenda.
En kan pas aannemen dat jij dingen oprecht meent als duidelijk is dat je ook ‘maar’ een mens bent met emoties.
Een werknemer ervaart zelf zoveel emoties rond het conflict.
En wie kan dat beter begrijpen dan iemand die zelf ook emoties heeft?
En als je je eenmaal begrepen voelt, ontstaat er ook ruimte om te luisteren.
Naar jouw kant van het verhaal.
★ ℳ
No comment yet, add your voice below!